Nu 40% korting op alle Body&Fit bestsellers

zaterdag 22 juli 2017

Review wokpan van Royalty Line met marmeren coating

 Royalty Line wokpan met marmeren coating 32 cm

Ik was me al een tijdje aan het verdiepen in een wokpan met marmeren of keramische coating. De reden hiervan is dat ik van de pannen met anti-aanbaklaag af wilde.
Sinds een paar weken heb ik een gloednieuwe keuken, en kook ik vanaf nu met inductie in plaats van met gas. Het was dus tijd voor nieuwe pannen!

Altijd heb ik gebakken met pannen met een anti-aanbaklaag, ook wel Teflon pannen genoemd. Je hebt vast wel gehoord van het gevaar van Teflon pannen? Een ware hel! Ik zal het uitleggen...

In het begin is de anti-aanbaklaag (PTFE) niet giftig, maar als de temperatuur boven de 260 graden komt wordt er een stofje afgebroken, genaamd PFOA. Dit stofje is een grondstof van PTFE. PFOA kun je zien als een bindmiddel om PTFE te hechten aan de pan. Teflon pannen zijn sinds 2015 verboden.

Kitchen&More heeft het mogelijk gemaakt dat ik deze wokpan van Royalty Line met marmeren coating mocht gebruiken en beoordelen.
De wokpan is te gebruiken voor alle warmtebronnen; elektrisch, gas, halogeen, inductie en keramisch.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen.... Wat een geweldige smaak geeft het eten met deze wokpan! Een enorm verschil met mijn oude teflon pannen. De smaak vind ik 10x beter! Ik had niet gedacht dat de smaak veel beter kon zijn door het gebruik van pannen met marmeren coating!

Deze wokpan heeft nog veel meer voordelen:
* Je hebt geen vet/olie nodig, dus je eet gezonder
* Bakt niet aan
* Handgreep wordt niet heet
* Eten blijft lang warm in de pan
* Er zit een mooie glazen deksel bij
* Hij is heel gemakkelijk schoon te maken met alleen warm water (is niet vaatwasbestendig!)
* De binnenste laag verkleurd niet in tegenstelling tot een wokpan met een keramische laag
* Hij is lekker groot, 32 cm! Hierdoor valt je eten er niet naast :)

Het is een redelijk zware pan, wat ook wel weer handig is omdat deze niet makkelijk wegschuift als je aan het wokken bent. Bij inductie is dit een ander verhaal. Gelukkig zit er een extra handvat aan waardoor je met twee handen eventueel de wokpan kunt optillen.